2.1 : 3 web berita
Tajuk | Berita Harian |
URL | |
Sinopsis | Laman sesawang ini disediakan oleh Berita Harian untuk pembaca surat khabar Berita Harian. |
Tajuk | Utusan Malaysia Online |
URL | |
Sinopsis | Laman sesawang ini disediakan oleh Utusan Malaysia untuk pembaca surat khabar Utusan Malaysia. |
Tajuk | Harian Metro |
URL | |
Sinopsis | Laman sesawang ini disediakan oleh Harian Metro untuk pembaca surat khabar Harian Metro. |
2.2 : 3 web blog pembelajaran Bahasa Melayu
Tajuk | Simpulan Bahasa |
URL | |
Sinopsis | Laman sesawang ini dikeluarkan oleh Dewan Bahasa dan Pustaka mengenai Simpulan Bahasa yang digunakan dalam Sukatan Pelajaran bagi sekolah rendah di Malaysia. Laman sesawang ini menyenaraikan semua Simpulan Bahasa dan maknanya sekali. |
Tajuk | Panduan Menulis Karangan UPSR |
URL | |
Sinopsis | Laman sesawang ini disediakan untuk murid UPSR untuk mengetahui cara penulisan karangan bahagian B. Laman sesawang ini membimbing murid memahami kehendak soalan dan pengenalan,isi serta penutup sesuatu tajuk karangan. |
Tajuk | Kata Kerja |
URL | |
Sinopsis | Laman sesawang ini disediakan untuk semua pelajar tentang kata kerja yang terbahagi kepada dua iaitu Kata Kerja Transitif dan Kata Kerja Tak Transitif. Laman sesawang ini juga memberikan beberapa contoh ayat untuk panduan murid. |
2.3 : 3 web/blog berkaitan sastera/bahasa/seni/budaya
Tajuk | Seni Anyaman Bakul |
URL | |
Sinopsis | Laman sesawang ini menerangkan bahan untuk membuat anyaman bakul,langkah memulakan anyaman, proses dan teknik anyaman bakul yang melibatkan lima proses. |
Tajuk | Teknik Tarian Zapin |
URL | |
Sinopsis | Laman sesawang ini menerangkan tentang teknik gerak asas rentak dan disiplin dalam sesebuah tarian zapin. Laman sesawang ini juga menerangkan cara mengenal asas rentak dan praktikal. |
Tajuk | Penulisan Puisi Yang Baik |
URL | |
Sinopsis | Laman sesawang ini menerangkan langkah menulis puisi yang baik, waktu menulis puisi untuk dapatkan idea. Laman sesawang ini juga memberi bait – bait puisi yang indah sebagai panduan pembaca. |
No comments:
Post a Comment